TY - JOUR ID - 69288 TI - طراحی و تدوین کارنامه عملکرد (Logbook) فراگیران بهورزی کشور JO - طب و تزکیه JA - JMSC LA - fa SN - 1608-2397 AU - شایان, شهرام AU - رفیعیان, مهشید AU - کاظمی, معصومه AD - استادیار، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان AD - دانشجوی کارشناسی ارشد اموزش جامعه نگر در نظام سلامت، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان AD - دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 27 IS - 2 SP - 124 EP - 132 KW - بهورز KW - ارزشیابی آموزشی KW - کارنامه عملکرد DO - N2 - زمینه و هدف: در این مطالعه کارنامه عملکرد فراگیران بهورزی به عنوان ابزاری برای ثبت تجارب یادگیری، مستندسازی مراحل یادگیری و ارزشیابی دوره آموزش کارآموزی و ارائه باز خورد مناسب به فراگیر ،مدرس و سیستم آموزشی و نیز اصلاح برنامه درسی تدوین گردیده است. روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه توصیفی است که در سال 1397 در کشور انجام شده‌ است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارشناسان مسئول بهورزی در 47 دانشگاه علوم پزشکی هستند. پس از مرور متون و انجام یک گروه کانونی، پرسشنامه اولیه تدوین و از نمونه‌‌ها نظرسنجی شد. روایی ظاهری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظرات صاحبنظران بهورزی وزارت بهداشت و تعدادی از مدیران و مربیان بهورزی بر اساس ضوابط علمی انجام گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به میزان 96درصد تعیین گردید. یافته‌‌ها: پرسشنامه‌ها با 17پودمان و 205 مهارت بر اساس کوریکولوم مصوب آموزش بهورزی تدوین شد. پس از نظرسنجی، سطح شایستگی مورد انتظار تک تک مهارتها حاصل گردید در بخش مهارت‌های پروسیجرال نیز در مجموع 32مهارت پروسیجرال استخراج و در قالب کارنامه عملکرد بالینی پیشنهادی آورده شد. نتیجه گیری: نتایج مطالعه ابزار ارزشمندی را در جهت ارزیابی توانمندی فراگیران بهورزی معرفی می کند که می‌تواند برای ارزیابی توانمندی مهارتی فراگیران بهورزی بر اساس شیوه های نوین و به روز ارزیابی به کار گرفته شود. UR - https://www.tebvatazkiye.ir/article_69288.html L1 - https://www.tebvatazkiye.ir/article_69288_13e67d64f2026aefa69d9e0bf8055c24.pdf ER -