@article { author = {رستگار, احمد and صیف, محمد حسن and طالبی, سعید and تاجوران, مرضیه}, title = {ارزشیابی کیفیت اساتید و دانشجویان گروه های آموزشی علوم پایه دانشکده پزشکی شیراز در بخش درونداد و فرایند بر اساس الگوی سیپCIPP}, journal = {طب و تزکیه}, volume = {29}, number = {1}, pages = {37-50}, year = {2020}, publisher = {معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی}, issn = {1608-2397}, eissn = {2251-6239}, doi = {}, abstract = {زمینه و هدف: ارزشیابی نظام مند کیفیت اساتید و دانشجویان بعنوان ارکان اصلی در نظام آموزش عالی، تا حدود زیادی ضامن کیفیت و اثربخشی فرایند یاددهی و یادگیری می باشد. لذا پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی کیفیت اساتید و دانشجویان گروه های آموزشی علوم پایه دانشکده پزشکی شیراز در بخش درونداد و فرایند انجام شد. روش بررسی: نمونه آماری پژوهش شامل110 نفر از اساتید و 266 نفر از دانشجویان است. برای انتخاب نمونه در زیرجامعه های اساتید از روش سرشماری و در زیرجامعه دانشجویان از روش طبقه ای نسبی تصادفی استفاده گردید. سپس پرسشنامه های جداگانه ای برای اساتید و دانشجویان تهیه و پس از تکمیل پرسشنامه ها، اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از معیارهای پیشنهادی متخصصان و اساتید و طیف قضاوت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که در بخش درونداد کیفیت عامل دانشجویان در سطح نسبتا مطلوب و کیفیت عامل اساتید در سطح مطلوب قرار دارد. در بخش فرایند نیز کیفیت فعالیت های تحصیلی دانشجویان و فعالیت های آموزشی اساتید هر دو در سطح مطلوب ارزیابی گردید. نتیجه گیری: با توجه به یافته ها مسئوولان و برنامه ریزان دانشکده پزشکی می بایست بر اساس ارزشیابی های مدون و مستمر همواره نسبت به ارتقاء کیفیت اساتید و دانشجویان و فعالیت های آموزشی آنها اهتمام داشته تا حصول به اهداف دوره ها و رشته های تحصیلی میسر گردد.}, keywords = {ارزشیابی,کیفیت,درونداد,فرایند,الگوی سیپ}, url = {https://www.tebvatazkiye.ir/article_119012.html}, eprint = {https://www.tebvatazkiye.ir/article_119012_982bbad4b8c44570e213dfb3b93e2dcf.pdf} }