@article { author = {محمدی کیا, سید احمد and باقری, مهدی and جهانیان, ایمان and بزرگی, فرزاد}, title = {خود ارزشیابی صلاحیت بالینی کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال تحصیلی 95 -94}, journal = {طب و تزکیه}, volume = {26}, number = {3}, pages = {237-246}, year = {2017}, publisher = {معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی}, issn = {1608-2397}, eissn = {2251-6239}, doi = {}, abstract = {زمینه و هدف:خودارزشیابی یک مهارت تکاملی و قسمت مهمی از فرایند ارزشیابی است که فرد عملکرد خود را در ارتباطبا استانداردها،بررسی و تجزیه و تحلیل می نماید، به علاوه به فرد فرصت می دهد تا عقاید خود را در زمینه عملکردهایشابراز دارد. هدف از این مطالعه تعیین میزان خود ارزشیابی صلاحیت بالینی کارورزان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکیمازندران بوده که در سال تحصیلی 95 - 94 انجام شده است.روش بررسی: در این پژوهش توصیفی 67 نفر از دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خود را بر اساس یکفرم ارزشیابی 91 موردی با مقیاس لیکرت 6 رتبه ای در ده قابلیت عمومی پزشکی مورد ارزشیابی قرار دادند.با محاسبهمیانگین رتبه های داده شده به مجموع موارد مربوط به هر یک از قابلیت ها، نمره آ نها در هر قابلیت تعیین گردید.یافته ها: دانش آموختگان پزشکی این دانشگاه از میانگین رتبه ای میانگین رتبه ای بیشتر از 94 / 4 برخوردار بودند کهبالاترین میانگین رتب هها به پزشکی سالمندی (X=5/38 ، SD=/067 ) و کمترین میانگین رتبه ها به مهار تهای پروسیجرال(X=2/48، SD=2/14) اختصاص داشت.نتیجه گیری: در مطالعه حاضر نشان داده شد که میزان صلاحیت بالینی دانش آموختگان پزشکی بر اساس ارزیابیخودشان در سطح قابل قبولی بوده است.خود ارزشیابی به عنوان یکی از را ههای دریافت بازخورد از یادگیرندگان می تواندبازتاب مفیدی را در زمینه میزان موفقیت برنامه پزشکی در ایجاد قابلیت های عمومی برای دست اندرکاران برنامه از نظرطراحی و اجراء فراهم کند.}, keywords = {خودارزشیابی,صلاحیت بالینی,کارورزان پزشکی,مازندران}, url = {https://www.tebvatazkiye.ir/article_60254.html}, eprint = {https://www.tebvatazkiye.ir/article_60254_65441429719fc9e87a3f99c29209f8b6.pdf} }