@article { author = {رزمی, حسن and مهدی پور, معصومه}, title = {بررسی وضعیت آموزش دندانپزشکی ایران و عوامل مرتبط با آن در طی سال های ۱۳۹۷-۱۳۵۷}, journal = {طب و تزکیه}, volume = {27}, number = {4 ویژه نامه دستاوردهای چهل ساله نظام آموزش عالی}, pages = {244-250}, year = {2019}, publisher = {معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی}, issn = {1608-2397}, eissn = {2251-6239}, doi = {}, abstract = {   زمینه و هدف‏ :کمیت و کیفیت آموزش علم دندانپزشکی به منظور پاسخگویی به نیازهای درمانی آحاد جامعه دارای اهمیت فراوانی است. پیشرفت‌های آموزشی این علم و رشد و توسعهدانشکده های دندان پزشکی بعد از پیروزی انقلاب٬ ضرورت تغییرروش‌های منسوخ و قدیمی را یادآور گردید.این تحقیق جهت بررسی میزان تحقق اهداف برنامه آموزشی  وهمچنین وجود خلاء اطلاعاتی در مورد آن ، از اطلاعات موجود کلیه دانشکده های دندانپزشکی کشوردرطی سال های  ۱۳۹۷-۱۳۵۷ انجام گرفت . روش بررسی : روش شناسی پژوهش حاضر که به لحاظ هدف٬ از نوع مطالعات کاربردی واز نوع توصیفی-تحلیلی بود و جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدارک و بروندادهای علمی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش عالی و تمامی دانشکده های دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بود که عواملی مانند تعداد دانشکده ها٬ تعداد رشته های تخصصی٬ وضعیت تدوین کتاب و عواملی دیگر مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفتند. نتیجه‌گیری: به نظر می رسد برونداد علمی دانشکده های دندانپزشکی در طی ۴۰ سال گذشته رشد صعودی مناسبی داشته اند و در این زمینه جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده اند.  }, keywords = {دندانپزشکی٬ برونداد علمی٬ آموزش عالی}, url = {https://www.tebvatazkiye.ir/article_83456.html}, eprint = {https://www.tebvatazkiye.ir/article_83456_d12d06e0fe7ef87b17751cd1ce29999d.pdf} }